Breicafé ’n Steekie Los doneert 1500,-

Breicafé ’n Steekie Los uit Oosterend is ontstaan uit vanuit een samenwerking tussen breiers die de doeken over de TX49 voor Oosterend Present maakten en meewerkten aan het kunstproject Tessels Lant dat in Kaapskil hangt. Sindsdien hebben zij nog vele ‘verhalen’ gebreid, maar ook sokken, truien, sjaals, mutsen en omslagdoeken. Ze kregen veel wol en toen ze uit de kosten waren besloten ze met het geld dat ze gingen verdienen een Texels goed doel te ondersteunen: het hospice. Sinds het opengaan van het hospice in 2015 heeft het breicafé elk jaar een gift kunnen schenken.

Heel bijzonder is dat zij, na dit corona jaar met alleen maar vier zomermarkten, het hospice verblijden met weer een grote gift: maar liefst 1500 euro werd er opgehaald. De 10 à 12 breiers zijn hier blij verrast over en verheugen zich over het feit dat zij in het afgelopen jaar nog zoveel hebben verkocht en zo goed gevonden zijn, ook via hun website breicafesteekielostexel.nl/ waar men bestellingen kan plaatsen.
Vooral de sokken zijn hardlopers, inmiddels breien ze deze ‘fabrieksmatig’: de een de boorden, de ander de voeten en een derde ook de tenen nog apart, want die kun je in drie verschillende schoenmaten maken. Zo is er snel maatwerk te leveren.
Ina Schrama van het breicafé overhandigde het bedrag aan Lonneke Legierse, coördinator van Hospice Texel.

Heel hartelijk dank, lieve breiers!