Wat kunt u van het hospice verwachten ten tijde van het coronavirus?

We houden ons aan de door het RIVM voorgeschreven maatregelen en gaan zorgvuldig te werk. Onze focus blijft echter gericht op een goede begeleiding van onze gasten in hun laatste levensfase. Zij blijven heel welkom en mogen erop vertrouwen dat onze vrijwilligers zich tot het uiterste inspannen om het verblijf in het hospice goed te laten verlopen.

U beschikt over een eigen kamer, waar u twee keer per dag twee bezoekers kunt ontvangen. In overleg met u bepalen we de bezoektijden. Waar mogelijk en wenselijk zullen we de tijden aanpassen aan de mogelijkheden van uw bezoekers. Als uw partner of naaste ook in de hospice een groot deel van de verzorging wil blijven doen, maken we daar afspraken over. Uw huisarts, de wijkzorg en eventueel de fysiotherapeut bezoeken u in uw kamer. De zorgvrijwilligers nemen uw eetwensen op. Tegen een kleine vergoeding kan ook uw bezoek mee-eten.

Wat is er veranderd sinds het coronavirus?

Ook wij doen de gezondheidscheck die nodig is bij contactberoepen. Iedereen reinigt zijn handen bij binnenkomst. Er zullen vaker beschermingsmiddelen worden gebruikt, zoals het bekende mondkapje. De huiskamer en de keuken zijn alleen toegankelijk voor het verzorgend personeel. Er zijn dus wel aanpassingen, maar onze vertrouwde gastvrijheid voert nog steeds de boventoon. En nogmaals: u bent heel welkom en wij staan klaar om u op de juiste manier te begeleiden.