Hospice verblijd met donaties

De afgelopen weken zijn we ontzettend verwend met donaties, iets dat heel bijzonder blijft en absoluut nooit ‘gewoon’ wordt! We waarderen het enorm dat vanuit zoveel geledingen van de Texelse samenleving aan ons gedacht wordt en er zoveel mensen voor ons bezig zijn.

Café De Slock doneert fooienpot

In café De Slock werden in de laatste dagen van 2022 de traditionele sjoelkampioenschappen gehouden. De barmannen, Jesper, Rick en Björn, kwamen de fooienpot aan ons hospice doneren! Maar liefst € 511,25 werd er getipt tijdens deze Sjoel Open!

Wat een mooi begin van dit nieuwe jaar; heel hartelijk dank aan iedereen die hieraan bijgedragen heeft en natuurlijk aan het personeel van De Slock.

Adventmiddag van de Doopsgezinde Gemeente

Tijdens de Adventmiddag van de Doopsgezinde Gemeente werd de collecte voor ons hospice opgehaald. Penningmeester Tiny Zuidewind kwam de opbrengst van € 225,- brengen.
Heel hartelijk dank hiervoor!

Breicafé ‘n Steekie Los uit Oosterend

Breicafé 'n Steekie Los breit er nog steeds lustig op los voor ons hospice. Wekelijks zitten zij gezellig om tafel in 't Cafeetje in Oosterend. Eind van de zomer kwamen ze € 1750,- brengen, met z'n allen, in ons hospice – het werd een gezellige ontmoeting onder het genot van een hapje en drankje.
Op de Kerstmarkt van 17 december jl. stonden zij met wel twee kramen; hun voorraad was bijna verdubbeld. Dit kwam doordat de breiclub van Den Burg gestopt was en aanbood om hun hele voorraad over te nemen, omdat zij graag wilden dat de opbrengst daarvan op Texel bleef en naar het hospice zou gaan. Daar ging de Oosterender breiclub graag op in en zij kregen mutsen, sloffen, sjaals, knuffels, dekens, pannenlappen en maar liefst 14 kilo gebreide sokken in alle maten, van 24 tot 50! Een aantal dames uit Den Burg wil voortaan voor 'n Steekie Los blijven breien. De opbrengst van de Kerstmarkt en een wintermarkt in de Bijenkorf werd op 11 januari jl. langsgebracht: maar liefst € 2000,-!

Aangezien de kachel bij velen wat lager staat, raden we u hierbij aan eens een kijkje te nemen op breicafesteekielostexel.nl, voor allerlei warms.