Schenking Eilandelijk Diaconaal Werkverband

Vanuit het Eilandelijke Diaconaal Werkverband wordt er elke twee jaar een nieuw project gekozen, waarvoor gecollecteerd gaat worden. De Rooms-katholieke parochie heeft de afgelopen twee jaren het voorzitterschap van het Eilandelijk Diaconaal Werkverband gevoerd en heeft ervoor gekozen om te collecteren voor Hospice Texel.
De afgelopen twee jaren hebben alle kerken die onder dit werkverband samenkomen, namelijk de Rooms-katholieke parochie, de Parochiële Caritas Instelling Texel en de diaconieën van de PKN Den Burg, PKN De Waal, De Koog, Den Hoorn en PKN Waddengemeenten (De Cocksdorp, Oosterend, Oudeschild) voor het hospice gecollecteerd. Ondanks de corona-tijd en de daardoor minder grote opkomst bij de kerkdiensten is er toch ontzettend veel opgehaald via de collecte, evenals nog een stuk sponsoring. Het hospice is ontzettend dankbaar voor deze grote gift en heeft er al praktische en inhoudelijke bestemmingen voor. Het zal onder andere worden besteed aan trainingen van de vrijwilligers.

Op de foto v.l.n.r. Lonneke Legierse, Sjef Beers en Bea Aalder.